Thursday, April 21, 2016

Mary Kay - Oil Free Hyrating Gel. Pelembab pilihan saya!


Hi.. Good Morning! 
Assalamualaikum semua... 

Malam ni, saya nak share tentang kepentingan kita melembabkan kulit wajah kita. Sebelum saya join Mary Kay dan dapat banyak ilmu .. Saya hntr mementingkan pencuci muka, serum(utk putih/flawless) dan foundation (terus ada skin protector).

Saya tak apply moisturiser. Cuma dalam seminggu saya apply 2-3 kali night mask. Untuk melembabkan kulit. 

End up, kulit saya kering. Kurang moist. Dan kedutan start. Jeragat pun start. 

Akhirnya saya berkenalan dgn dunja Mary Kay. Bermula lah saya dapat pengetahuan ttg pentingnya penggunaan  pelembab. Sebelum ni saya mmg tak suka pelembab. Rasa kulit berminyak kalau pakai pelembab.

Tanpa pelembab 

* kulit cepat berkedut 
* kulit kering dan breakout 
* tona kulit tidak sekata 
* jeragat pun bermaharaja lela

Kalau anda tak suka dgn pelembab bersifat "krim", boleh cari yang bersifat "gel". Lebih matte. Lebih cepat menyerap. 


Oil Free Hyrating Gel ni sesuai untuk kulit berminyak, sensitif. Tapi cuaca di negara kita, golongan yang berkulit kering macam saya pun sesuai. Cuaca kita panas, dan lembab sepanjang tahun.  Kalau pakai Mary Kay Intense Moisturizing Cream, ia lebih "rich" lebih rasa lembab. 😊

Tapi, anda boleh cuba sendiri. Nak cuba? 
Contact saya ye .. 

Effah MK 
019-8222743 (whatsapp only) 
Independant Beauty Consultant 
Mary Kay Malaysia. 

No comments:

Post a Comment

Permulaan atau pengakhiran ?

Salam, hello hi! Siapa tahu permulaan atau pengakhiran seseorangkan ? Saya selalu seorang yang optimis , tetapi tidak juga lari kekadan...